Γνωρίζω τον τόπο μου, δεν ξεχνώ την κατεχόμενη γη μου,διεκδικώ την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μου, παίρνω διδάγματα από τους αγώνες των Κυπρίων για ελευθερία
Όπως και κάθε χρόνο έτσι και φέτος αυτός είναι ένας από τους σημαντικότερους στόχους που θέτει το ΥΠΠΑΝ για τα σχολεία.
Σαν σχολική μονάδα έχουμε θέσει και τους πιο κάτω επιμέρους στόχους και έχουμε οργανώσει ενδοτμηματικές δραστηριότητες το δεκαπενθήμερο το οποίο ορίσαμε ως «Δεκαπενθήμερο Δεν Ξεχνώ» (9/11/20-20/11/20). Δυστυχώς για φέτος, οι συνθήκες δε μας έχουν επιτρέψει να οργανώσουμε επισκέψεις είτε εντός είτε εκτός του σχολείου.
Επιμέρους Στόχοι:
1. Οι μαθητές να γνωρίσουν τη σκλαβωμένη γη μας, να διατηρούν άσβεστη τη μνήμη των κατεχομένων εδαφών μας και να ενδυναμώσουν την αγωνιστικότητά τους για επιστροφή.
2. Να καλλιεργηθεί αγωνιστικό φρόνημα και πίστη για επιστροφή στις πατρογονικές εστίες.
3. Να διατηρηθεί άσβεστη η μνήμη των στοιχείων της πολιτιστικής μας παράδοσης.
4. Οι μαθητές να οδηγηθούν σε γνώση εθνικά, συναισθηματικά και πολιτιστικά φορτισμένη μέσα από ζωντανές και από πρώτο χέρι εμπειρίες ( δραστηριότητες, ζωντανές πηγές).
5. Να γίνει κατανοητό ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν τα δικαιώματά τους που πρέπει να γίνονται σεβαστά αλλά και καθήκοντα που πρέπει να εκτελούνται.
6. Οι μαθητές να γνωρίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των κατοίκων της Κύπρου (Ελληνοκυπρίων, Τουρκοκυπρίων κ.α.), το πώς παραβιάστηκαν με την εισβολή και τη συνεχιζόμενη κατοχή και το πώς αυτά μπορούν να διασφαλιστούν.
Δραστηριότητες οι οποίες έχουν οργανωθεί από όλο το προσωπικό του σχολείου ενδοτμηματικά:
1. Μελέτη κειμένων από τα βιβλία «Γλώσσας», «Ιστορίας», «Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ και Αγωνίζομαι», «Σαν παραμύθι ο αγώνας μας» που ανάγονται στη θεματική της πατρίδας μας και των αγώνων των Κυπρίων για ελευθερία.
2. Δημιουργία διαλόγων, εκθέσεων, θεατρικών σκηνών και ποιημάτων.
3. Δημιουργία και συνεχής ανανέωση και εμπλουτισμός του περιεχομένου της πινακίδας της τάξης.
4. Αξιοποίηση βίντεο και προβολών.
5. Συλλογή εικόνων, φωτογραφιών, και άλλου πληροφοριακού υλικού που αναφέρεται στα κατεχόμενα, τα γεγονότα της εισβολής και κατοχής της Κύπρου από τους Τούρκους και σε ό,τι σχετίζεται με τις επιπτώσεις της εισβολής και κατοχής: πρόσφυγες, εγκλωβισμένοι, αγνοούμενοι, νεκροί, καταστροφή πολιτισμού κ.α.
6. Τοποθέτηση στο χάρτη της τάξης σημαδιού στα κατεχόμενα χωριά-πόλεις από τα οποία κατάγονται οι γονείς/παππούδες των παιδιών της τάξης.
7. Ενασχόληση με διάφορα παιχνίδια γνώσεων (σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, κρυπτόλεξα, κλπ) με θέμα την Κύπρο, την τουρκική εισβολή, τα κατεχόμενα μας μέρη και τον αγώνα της ΕΟΚΑ.
8. Συγγραφή συνθημάτων.
9. Εκμάθηση τραγουδιών σχετικών με τις παραδόσεις του νησιού μας και τους αγώνες του λαού μας για ελευθερία.
10. Δημιουργία σχεδίων και αφισών για την Κύπρο μας και τις παραδόσεις του τόπου μας, στα πλαίσια του μαθήματος της Τέχνης.
Πιο κάτω , παρουσιάζονται δείγματα από τις εργασίες των παιδιών που έγιναν στα πλαίσια αυτού του δεκαπενθήμερου.